Rob the jewelry store and tell em make me a grill.
And da whole top diamond and the bottom row's gold.
Yo we bout to start a epidemic wit dis one
Ya'll know what dis is...

Besides it bein’ a song by the rapper Nelly grillz be the street name fo dem gold, silva, platinum or diamond teef a lot of doze hip hop wanna be gansta muthafucka’s be wearin’ in dare mouf.

Ya know what I’m sayin’?

My mouf piece simply certified a total package
Open up my mouf and you see mo carrots than a salad
My teeth are mind blowin givin everybody chillz
Call me George Foreman cuz im sellin everybody grillz

Grillz ain’t new man, no way. Back in the day, the goddamn Mayans started wearin’ early versions of grillz to sho people’s just much money they got. Dem people must have been some badasses an into some serious shit cuz you gotta figure there weren’t no dentists around back then and I’d a been like “no fuckin’ way man, you ain’t drillin’ into my teef “.

Grillz hit da street back in the 1980’s when brutha’s like Flavor Flav, Big Daddy Kane an’ Kool G. Rap started bustin’ em’ out in the ‘hood in NYC. After dat, it weren’t long befo muthafucka’s like OutKast, Goodie Mob, Ludacris, Lil Wayne and Lil John started wearin the bling in dare mouf and grillz started getting’ some street cred.

Leave it them muthafuckin’ white boyz to try and cash in on wearin’ grillz. Marilyn Manson wore da grill for a bit, so did that dude Travis Barker from da band Blink-182. Shit, some singer from some shithole band called Korn even wore ‘em for awhile befo he turned white again.

Some people’s don’t like the grillz. They say the homeboys from the hood ain’t got enuff cash to lay down cuz they’s too ‘spensive. They says they all showy an’ shit and the moneys that dey do got would be spent better.

Like what, on a muthafuckin’ pair of kicks dat’s gonna wear out or go outta style?

My fuckin’ grillz, once I put ‘em on, those bastards are here to stay.

Peace out yo!

Selected lyrics lifted from the rap tune called “Grillz” by hip hop “artist” Nelly.

Log in or registerto write something here or to contact authors.