The Canterbury Tales: Chaucer's Retraction


Now preye I to hem alle that herkne this litel tretys or rede, that if ther be any thynge in it that liketh hem, that therof they thanken oure lord Jhesu Crist, of whom procedeth al wit and al goodnesse. And if ther be any thyng that displese hem, I preye hem also that they arrette it to the defaute of myn unkonnynge, and nat to my wyl, that wolde ful fayn have seyd bettre if I hadde had konnynge. For oure book seith, al that is writen is writen for our doctrine, and that is myn entente. Wherfore I biseke yow mekely, for the mercy of God, that ye preye for me that Crist have mercy on me and foryeve me my giltes; and namely of my translacions and enditynges of worldly vanitees, the whiche I revoke in my retracciouns: as is the book of Troilus; the book also of Fame; the book of the XXV. Ladies; the book of the Duchesse; the book of Seint Valentynes day of the Parlement of Briddes; the tales of Caunterbury, thilke that sownen into synne ; the book of the Leoun; and many another book. If they were in my remembrance, and many a song and many a leccherous lay; that Crist for his grete mercy foryeve me the synne . But of the translacion of Boece de Consolacione, and othere bookes of legendes of seintes, and omelies and moralitee, and devocioun. That thanke I oure lord Jhesu Crist and his blisful mooder, and alle the seintes of hevene, bisekynge hem that they from hennes forth unto my lyves ende sende me grace to biwayle my giltes, and to studie to the salvacioun of my soule, and graunte me grace of verray penitence, confessioun and satisfaccioun to doon in this present lyf, thurgh the benigne grace of hym that is kyng of kynges and preest over alle preestes, that boghte us with the precious blood of his herte; so that is may been oon of hem at the day of doom that shulle be saved. Qui cum patre et spiritu sancto vivit et regnat deus per omnia secula. Amen.

Heere is ended the Book of the Tales of Caunterbury, compiled by Geffrey Chaucer, of whos soule Jhesu Crist have mercy. Amen.


The Parson's Tale: Part Three | The End

Log in or register to write something here or to contact authors.